Honda Civic 2022 debiutuje w formie prototypu – 11. generacja

Share

Oto i on, pierwsza oficjalna zapowiedź Hondy Civic 11. generacji, ujawniona za pośrednictwem serwisu Twitch. To, na co tu patrzycie, nie jest dokładną wersją produkcyjną modelu segmentu C, ale raczej prototypem, stąd dołączona nazwa „Civic Prototype”. Niemniej jednak, jest to najbliższy produkt końcowy, jaki uda nam się uzyskać, sądząc po poprzednich „prototypach” Hondy w przeszłości.

Honda twierdzi, że Civic 11. generacji wejdzie do sprzedaży późną wiosną 2021 roku jako pojazd z roku modelowego 2022, więc ostateczny projekt powinien zostać ujawniony w ciągu najbliższych kilku miesięcy. Prototyp, który widzimy tutaj to sedan w wykończeniu Solar Flare Pearl, a w późniejszym czasie dołączy do niego styl nadwozia hatchback, co sugerowały wcześniejsze zdjęcia patentowe. Oprócz standardowych wariantów w ofercie znajdzie się również Civic Si, który będzie skupiał się na osiągach, a także wyczynowy Civic Type R.

W porównaniu z obecną, dziesiątą generacją modelu FC Civic, następna generacja modelu ogranicza agresję na rzecz bardziej eleganckiego wyglądu, który łączy w sobie elementy zaczerpnięte z obecnego Accorda. Z przodu, maskownica Solid Wing Hondy wydaje się całkowicie zniknąć, zastąpiona wąską czarną listwą i rzędem żaluzji, na środku których znajduje się logo Hondy. Ta część zgrabnie integruje się ze spiczastym nosem, więc nie ma luki nad grillem, jak to było widać na FC.

W międzyczasie, reflektory mają bardziej opływowy kształt i są mniej rozchylone niż poprzednio, a każdy z nich posiada sygnaturę świateł do jazdy dziennej w kształcie litery L na górze – widoczne są również trzy elementy świetlne. Jeśli potrzebujesz więcej dowodów na subtelne podejście Hondy do projektowania, nie patrz dalej niż na zderzak, który pozbywa się wydatnych, fałszywych wlotów w narożnikach FC na rzecz struktur w kształcie litery C. Elementy te są połączone z dolnym wlotem u podstawy zderzaka, a łączy je „łukowata” rama w kolorze nadwozia.

Wzdłuż boków można dostrzec wskazówki dotyczące aktualnego Accorda – Civic posiada linię okien, która ma łuk w pobliżu słupka C i drzwi paliwowych, podobnie jak jego większe rodzeństwo z segmentu D. Również ogólny profil obu modeli wygląda dość podobnie, nawiązując do spadzistej linii dachu Civica.

Więcej wskazówek zaczerpniętych z Accorda można dostrzec z tyłu, ponieważ pokrywa bagażnika Civica również posiada subtelny „kaczkowaty ogon”. To tyle, jeśli chodzi o podobieństwa na zewnątrz – Civic otrzymał własne tylne światła o bardziej kanciastym kształcie (raczej w stylu Audi), wraz z tym samym oznaczeniem świetlnym w kształcie litery L, które naśladuje przednie światła DRL.

Jest to ogromne odejście od tylnych świateł w kształcie litery C (lub czule znanych jako ketam) FC, więc jeśli wolisz ten projekt, to nie ma go w nowym modelu. Inne elementy widoczne z tyłu to prostszy projekt zderzaka, z poziomymi reflektorami ustawionymi u podstawy klapy bagażnika. Dalej w dół, owalne wydechy zajmują narożniki, podkreślone przez czarne obwódki.

Jeśli chodzi o wnętrze, to jest ono całkiem podobne do tego, co widzieliśmy na zdjęciach patentowych, które pojawiły się niedawno, z mniej zagraconym układem niż w FC. To tylko szkic na razie, ale widzimy, że deska rozdzielcza sporty pełnej szerokości plaster miodu siatki element wykończeniowy, który integruje wąskie otwory wentylacyjne, i jest częścią ciągłej linii, która rozciąga się do klamek drzwi.

W przeciwieństwie do modelu FC, dotykowy ekran infotainment (dziewięciocalowy) i elementy sterowania klimatem (z okrągłymi pokrętłami) zajmują przeciwległe strony środkowych nawiewów powietrza, podobnie jak w modelu Accord. Dzięki tej zmianie w przedniej części konsoli środkowej znalazł się duży schowek, w którym blisko siebie umieszczono również dźwignię zmiany biegów, elementy sterujące elektronicznym hamulcem postojowym i uchwyty na kubki. Częściowo odsłonięty schowek w podłokietniku w FC otrzymał w rezultacie zamykaną pokrywę.

Przed kierowcą znajduje się cyfrowy zestaw wskaźników, a także nowa kierownica ze znacznie cieńszymi szprychami na godzinie trzeciej i dziewiątej, przeznaczonymi dla przycisków sterujących multimediami i wspomaganiem kierowcy. Honda pochyliła również do góry przyciski sterujące szybami w drzwiach, aby zapewnić bardziej ergonomiczny zasięg.

Poza uwagami stylistycznymi, Civic 11. generacji otrzyma zmodernizowany pakiet systemów bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy Honda Sensing. Dodatkowo, w modelu zastosowano opracowaną przez firmę strukturę nadwozia Advanced Compatibility Engineering (ACE), która zapewnia lepszą ochronę pasażerów i pieszych w przypadku kolizji, a także „dalsze udoskonalenia w zakresie precyzji prowadzenia, jakości jazdy i sportowych właściwości jezdnych Civica”. Obiecane są również oszczędne układy napędowe i pierwsze technologie w Civicu.

Comments are closed.