Nowy Peugeot 208 – jaki jest?

Share

Jest to kompaktowe auto miejskie, które pojawiło się na rynku, jako kolejne z serii 200 i jest następcą modelu 207. Choć produkowane od 2012 roku, zostało obecnie udoskonalone i rywalizuje o miano najlepszego pod względem stylistycznym samochodu w segmencie B. Model ten nie tylko wygląda lepiej od poprzednich, ale jest dostępny w wersji z napędem elektrycznym, co jest dużym atutem dla wszystkich fanów i zwolenników ekologicznych rozwiązań.

Model 208 jest dostępny w wersji 3 – drzwiowej, a także hatchback i pod względem wyglądu został udoskonalony na wzór innych, większych modeli tej francuskiej marki jak 508 czy 3008. Pierwszą rzeczą, która przyciąga wzrok są niewątpliwie światła. I w tych z przodu i w tych z tyłu, zauważymy znany już motyw tygrysich bądź lwich pazurów, a dodatkowo mamy tu pionowy pas dziennych świateł, co sprawia, że auto to z przodu wygląda niczym prawdziwy tygrys szablo zębny! 

Dodatkowo znajdziemy tutaj bardzo przestronne wnętrze, kierownica została zmniejszona, a auto wyposażone w najnowszej generacji I-Cockpit, który został tak zaprojektowany i umieszczony, aby był widoczny ponad kierownicą. W środkowej części panelu mamy też ekran dotykowy, który w zależności od wersji może mieć różne przekątne: 5, 7 lub 10 cali. Więcej miejsca znajdą też pasażerowie, z tyłu to co najmniej 5 cm dodatkowego miejsca na nogi i powiększony został bagażnik, który w tym modelu ma pojemność 285 l. Peugeot 208 jest oferowany w trzech wersjach jeśli chodzi o wyposażenie wnętrza. W najlepszej wersji sportowej znajdziemy sportowe siedzenia, aluminiowe felgi a także nowoczesną dwustrefową klimatyzację. Zamontowane są również po bokach dodatkowe poduszki gazowe.

Całość została zbudowana na bardzo lekkiej płycie podłogowej. Dla porównania płyta w poprzednich modelach była aż o 30 kg cięższa! Lżejsza płyta przyczynia się do dużo lepszych właściwości aerodynamicznych, poprawia komfort jazdy a także sprawia, że w samochodzie jest dużo ciszej, czuć mniej wibracji, jednocześnie nie tracąc na bezpieczeństwie. Ciekawostką jest też to, że zazwyczaj nowsze modele są dłuższe od poprzednich a w przypadku najnowszego Peugeota 208 jest on krótszy aż 7 cm od swoje poprzedniej wersji. Waga auta też jest mniejsza o około 170 kg a możliwe było to dzięki zastosowaniu specjalnej stali wysokostopowej.

Jeśli chodzi o silnik to producent oferuje aż cztery silniki benzynowe i dwa diesle. Najlepszy ma pojemność 1,6 l i aż trzy opcje mocy – 120 KM, 156 KM i najmocniejszy model , produkowany od 2013 roku GTI, który ma aż 200 KM i rozpędza się do setki w niecałe 7 sekund i osiąga tym samym prędkość rzędu 230 km/godzinę.

Największą nowością w tym francuskim koncernie niewątpliwie został model e-208 czyli wersja elektryczna. Baterie są umiejscowione w podłodze bagażnika, mają pojemność 50 kWh i w pełni naładowane starczają na przejazd około 340 km. Czas ładowania auta będzie oczywiście zależał od rodzaju użytej ładowarki. W przypadku podpięcia go do standardowego gniazdka wyniesie on około 16 godzin, natomiast w przypadku użycia specjalnej ładowarki będzie on dużo krótszy. Jeśli użyjemy ładowarki o mocy 7,4 kW to naładujemy go w 8 godzin a jeśli będzie to moc 11 kW to wystarczy 5 godzin.

Comments are closed.