Nowa Mazda CX-60 – samochód, o którym marzyłeś

Share

W strategicznej gamie samochodów Mazdy, opartej na wschodnich koncepcjach sztuki, tradycji i przyszłości, pojawiła się w tym roku wersja wysokoprężna średniej wielkości SUV-a XC-60, napędzana silnikiem e-Skyactiv D o dwóch mocach, 200 lub 254 KM, z napędem na tylne lub cztery koła i technologią mikrohybrydową, wzbogacająca doskonałe osiągi, niskie zużycie paliwa i przyjazność dla środowiska samochodów wybiegających w przyszłość. Jest to jeden z najbardziej wydajnych silników wysokoprężnych na rynku, gdyż przy takim potencjale pracuje z homologowanym zużyciem paliwa na poziomie od 5,0 do 5,3 l/100 km.

Rozwiązanie na każde życzenie
CX-60 to 4,75-metrowy SUV średniej wielkości, który był już dostępny z hybrydowym układem napędowym plug-in o mocy 328 KM, a teraz jest również dostępny w wersji z silnikiem wysokoprężnym, wyposażonym w mocny, czysty i wydajny silnik. Wprowadzenie tego produktu na rynek jest zgodne ze strategią Mazdy „multi-solution”, w tym przypadku ma na celu zaspokojenie potrzeb klientów poszukujących wydajnego, długodystansowego samochodu o dużej zdolności holowniczej. Strategia multi-solution łączy produkty i technologie dopasowane do każdego lokalnego rynku i aspiracji zrównoważonego rozwoju współczesnego społeczeństwa. W tym celu w sprzedaży dostępne są już różne silniki zelektryfikowane, a także znacznie wydajniejsze silniki spalinowe o minimalnej emisji.

Układ napędowy e-Skyactiv D składa się z rzędowego, sześciocylindrowego silnika Diesla o pojemności skokowej 3,3 litra, który może dostarczyć 200 KM i napęd na tylne koła lub 254 KM w połączeniu z napędem na wszystkie koła. Uzupełnia go ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów. Zastosowano w nim technologię spalania, dzięki której jest to przyjazny dla środowiska silnik wysokoprężny. Nowa jednostka została starannie dobrana pod względem wielkości, optymalizując objętość skokową, aby poprawić zarówno wydajność dostarczania momentu obrotowego, jak i zużycie paliwa.

Uzupełnieniem tego silnika wysokoprężnego jest lekki układ hybrydowy M Hybrid Boost 48V zapewniający doskonałe osiągi i oszczędność paliwa. Zastosowane technologie w znacznym stopniu przyczyniają się do wyjątkowego zasięgu Mazdy CX-60, mocnych odczuć oraz niskich wskaźników zużycia paliwa i emisji spalin.

254 KM/187 kW e-Skyactiv D przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 7,4 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 219 km/h, a mimo to jego średnie zużycie paliwa wg WLTP wynosi zaledwie 5,2 l/100 km, przy emisji CO2 na poziomie zaledwie 137 g/km. Średnie zużycie paliwa WLTP wariantu o mocy 200 KM/147 kW wynosi 5,0 l/100 km, a emisja CO2 zaledwie 128 g/km.

Sześciocylindrowa architektura rzędowa wytwarza mniej drgań, ponieważ z natury oferuje „doskonałą równowagę”. Jazda jest płynna i cicha, a dźwięk silnika przyjemny i czysty. Dzięki dostarczaniu wysokiego momentu obrotowego, Mazda CX-60 wyposażona w ten silnik może z łatwością poradzić sobie z przyczepą o masie 2500 kg. A ponieważ konstrukcja silnika jest prostsza, jego masa jest podobna do masy 2,2-litrowego czterocylindrowego silnika wysokoprężnego Mazdy Skyactiv D, co minimalizuje różnice masy podczas jazdy.

Czysta dusza
Pod maską nowego CX-60 znajduje się układ napędowy e-Skyactiv D, z D jak diesel, z technologią mikrohybrydową wykorzystującą układ elektryczny 48V. W silniku, którego pojemność podniesiono do 3,3 litra, zastosowano rozwiązania zwiększające jego wydajność. Prędkość obrotowa silnika została zwiększona, aby osiągnąć maksymalną wydajność przy bardzo niskim zużyciu paliwa. Oprócz zwiększonej mocy, zwiększono wlot powietrza, aby poprawić spalanie. Zintegrowano w nim innowacyjną technologię, która zapewnia szybszą reakcję przepustnicy i lepszą sprawność cieplną o ponad 40 procent w szerszym zakresie prędkości obrotowych silnika.

Dzięki tej zrównoważonej konfiguracji mniej wydajna wersja rozwija moc 200 KM w zakresie od 3 000 do 4 200 obr/min, a szczytowy moment obrotowy 450 Nm w zakresie od 1 400 do 3 000 obr/min. W połączeniu z 153 Nm dostarczanymi przez silnik elektryczny, udaje się przyspieszyć od 0-60 w 8,4 sekundy przy średnim zużyciu paliwa 5,0 litrów i emisji CO2 128 g/km.

Mocniejszy e-Skyactiv D oferuje 254 KM mocy przy 3 750 obr/min z maksymalnym momentem obrotowym dostarczanym przez 550 Nm w zakresie od 1 500 do 2 400 obr/min. Dzięki dodatkowym 153 Nm z układu elektrycznego przyspiesza od 0-100 km/h w 7,4 sekundy, przy zużyciu paliwa 5,3 l/100 km i emisji 139 g/km.

Pozycja za kierownicą jest bardzo komfortowa, co potęgują wygodne, przylegające do ciała fotele i doskonała widoczność do przodu.

Wnętrze, o minimalistycznej estetyce, prezentuje jakość materiałów i wykończenia, a jego układ jest czysty i schludny. 12,3-calowy wyświetlacz centralny i cyfrowy zestaw wskaźników zwiększają możliwości technologiczne, tak potrzebne w dzisiejszym samochodzie.

CX-60 jest bardzo wygodnym samochodem do prowadzenia. Ma bardzo dobry poziom jazdy i dobrze wyważone zawieszenie oraz wyczucie układu kierowniczego.

Jego silnik wysokoprężny reaguje w sposób zadowalający i daje kierowcy poczucie, że ma moc, która pozwala mu ruszyć w drogę, a tym bardziej, gdy jest wspierany przez system mikro-hybrydowy, który pomaga zmniejszyć zużycie paliwa w niektórych fazach jazdy.

Widok z lotu ptaka
Mazda CX-60 e-Skyactiv D 2023 to wersja z silnikiem Diesla.
Na rynku dostępna jest z różnymi poziomami mocy, aby dopasować się do potrzeb konsumenta.
Jednym z jej ważnych atutów jest szybkie przyspieszenie, a także poziom prędkości maksymalnej przy minimalnym zużyciu paliwa.
W swoim silniku integruje najnowsze technologie, co pozwala nie tylko na zmniejszenie zużycia paliwa, ale także emisji zanieczyszczeń.
Projekt wnętrza został zrealizowany z myślą o komforcie i bezpieczeństwie kierowcy.