Mazda 2 – 3 czy 5 drzwiowa?

Share

Pięciodrzwiowa jest dobra, trzydrzwiowa – jeszcze lepsza? Nowa 3-drzwiowa Mazda2 w wersji hatchback dodaje jeszcze więcej młodzieńczej radości życia do uznanych zalet jej 5-drzwiowej siostry. Gdy przemyka przez najbardziej zatłoczone miejsca, jej dynamiczny wygląd przyciąga ciekawskie spojrzenia. Jej czułe, wydajne silniki i bardzo lekkie, opływowe nadwozie pozwalają ograniczyć wizyty na stacjach benzynowych i utrzymują emisję CO2 na minimalnym poziomie.
Jej niesamowity zestaw akcesoriów, bezkompromisowy poziom bezpieczeństwa i przestronność zadziwiająca przy tych rozmiarach – to wszystko sprawia, że będziesz chciał spędzić w niej dużo czasu. A jeśli szukasz jeszcze bardziej wyczynowego wyglądu, to zestawy akcesoriów sportowych naprawdę przyśpieszą bicie Twego serca.

Brzmi rewelacyjnie, nieprawdaż?

Zaprojektowana, by robić wrażenie.

Nowa 3-drzwiowa Mazda 2 w wersji hatchback ma jeszcze bardziej sportową stylizację – nawet w porównaniu z elegancką 5-drzwiową wersją. Jeszcze zanim siądziesz za kierownicą, wiesz już, że ten samochód wiele z siebie da. Dynamiczny przód oraz boczne profile, a także efektowne felgi podkreślają silny charakter. Niczym w naprężonej strunie, widać w niej nagromadzoną energię – nawet, gdy stoi na parkingu.

Rozrywkowy styl życia również nie jest jej obcy, co widać po wyjątkowym kształcie tylnych okien bocznych oraz podnoszącej się linii bocznej o klinowatym kształcie. 3-drzwiowa Mazda2 jest świeża i dynamiczna, a jej ogólny charakter budzi respekt i przyciąga zazdrosne spojrzenia.

Ta pociągająca forma mieści też atrakcyjną treść. Aerodynamiczny kształt zwiększa stabilność przy wyższych prędkościach, a krótki przód zmniejsza opór powietrza. Zużycie paliwa jest niższe dzięki precyzyjnie zaprojektowanemu tylnemu zderzakowi, który ułatwia przepływ powietrza pod samochodem.

Aby jeszcze zwiększyć jej atrakcyjność, Zestaw Sport Appearance Pack (standard w wersji Sport) zawiera specjalnie zaprojektowany przedni zderzak oraz spojlery boczne, obniżające optycznie środek ciężkości pojazdu. Obejmuje on również tylny spojler dachowy oraz stylowe projektorowe halogenowe światła przednie. Gama dostępnych lakierów, zarówno jednolitych, jak i metalicznych, może przyprawić o zawrót głowy – są wśród nich również nowe odcienie Passion Orange i Aluminium Metallic.

Wsiądź i daj się oczarować atmosferą sportowego, a zarazem przestronnego wnętrza. Od błyszczącego panelu środkowego po przyciemniane wskaźniki deski rozdzielczej, które stają się widoczne dopiero po uruchomieniu silnika – Mazda2 w wersji Sport to szczyt wyrafinowania.

Ciemniejsza tonacja świetnie kontrastuje z białymi wskaźnikami i srebrnymi akcentami. Klasy dodają jej również takie cechy, jak trójramienna kierownica (teraz ze srebrnym obramowaniem i elementami sterowania zestawem nagłośnieniowym), zespół wskaźników ze srebrną obwódką oraz dźwignia zmiany biegów umieszczona na konsoli środkowej. Od wersji Exclusive Plus koło kierownicy i dźwignia zmiany biegów pokryte są skórą, a wersja Sport posiada również elementy wykończenia drzwi z tkaniny.

Możesz się zrelaksować

Pasażerowie w 3-drzwiowej Maździe2 mają do dyspozycji obszerne i wygodne wnętrze, z mnóstwem miejsca na głowę, ramiona i nogi, zarówno z przodu, jak i z tyłu. Taką przestrzeń uzyskano poprzez wykorzystanie stosunkowo dużego rozstawu osi, zastosowanie nowatorskiego kształtu dachu, zmniejszoną grubość wykładziny dachowej oraz mniejszą wysokość na poziomie bioder pasażerów z tyłu. Osoby o niemal każdej budowie i posturze swobodnie znajdą swoje miejsce w zaokrąglonym kokpicie. Kierowcy będą chwalić sobie fotel, który można przesuwać o 250 mm, a jego wysokość regulować w zakresie 55 mm. Do tego regulowana wysokość kierownicy i dźwignia ręcznej zmiany biegów zamontowana na konsoli ułatwiają znalezienie wygodnej pozycji za kierownicą.

Wybierz swoje wyposażenie
Wybierz specyfikacje, które najbardziej będą pasować do Twojego stylu życia, spomiędzy trzech wersji i szerokiej gamy akcesoriów. Wersja Comfort obejmuje centralny zamek z funkcją zdalnego sterowania i lusterka boczne regulowane elektrycznie oraz przednie szyby sterowane elektrycznie, a wersje Exclusive i Sport są wyposażone w podgrzewane i elektrycznie składane lusterka boczne, klimatyzację sterowaną manualnie lub automatycznie, przednie szyby sterowane elektrycznie, tempomat (tylko w wersji Sport) oraz system dostępu i uruchamiania silnika bez kluczyka.

Aktywna przez cały dzień

Chcesz mieć z życia jak najwięcej? Gdy cały dzień masz wypełniony zajęciami, potrzebujesz samochodu, który nie nadweręży Twojej cierpliwości – ani budżetu. Dlatego 3-drzwiowa Mazda2 to idealna towarzyszka aktywnego, miejskiego życia. Szybko rusza z miejsca i nie ociąga się przy wyprzedzaniu. Elektryczne wspomaganie układu kierowniczego (EPAS) sprawia, że pokonywanie zakrętów staje się przyjemnością, a parkowanie jest niemal śmiesznie proste.

Zużycie paliwa jest jednym z najniższych w tej klasie. Silniki benzynowe MZR o poj. 1,3 i 1,5 l, współpracują z rozrządem o zmiennych fazach zaworów ssących (S-VT), aby skrzętnie wykorzystać każdą kroplę paliwa. Silniki o poj. 1,3 l zużywają 5,2 l paliwa na 100 km, a silnik wysokoprężny o poj. 1,4 l zużywa tylko 4,1 l oleju napędowego na 100 km. Emisja CO2 pozostaje na niskim poziomie 107 g/km. Wizyty na stacjach benzynowych mogą być rzadsze, zarówno dzięki wydajnemu układowi napędowemu, jak i redukcji masy samochodu. Jest to zgrabne i smukłe auto, w którym liczy się każdy zaoszczędzony gram, dzięki czemu ma ono doskonałe osiągi.

Wszystko to oznacza, że 3-drzwiową Mazdę2 prowadzi się jak sportowy samochód, jednak przy zużyciu paliwa samochodu kompaktowego. W skrócie – same zalety.

Comments are closed.